czwartek, 15 lutego 2018

... dlaczego Sony ...



W dzisiejszym poście trochę o moim sprzęcie

"Dlaczego Sony ??!!"

takie pytanie najczęściej zadają mi inni fotografowie
"Sony to telewizory robi"
tak często słyszy się od posiadaczy Canonów czy Nikonów, a sami nie wiedzą że w większości ich modeli aparatów są matryce z firmy Sony.

Przy kupnie pierwszej lustrzanki kierowałem się przede wszystkim ceną, ale i funkcjonalność.
mój wybór padł na Sony A300, który według mnie w tamtym czasie wyprzedzał swoją konkurencje , podgląd na żywo na wyświetlaczu i uchylny wyświetlacz góra dół, co ułatwia robienie zdjęć z publiczności czy stojąc przed wysoką sceną.

Po dwóch latach wymieniłem aparat na nowszy model Sony A500, który był już trochę mniejszy i miał lepsze parametry od poprzedniego. I jak z A300 nie miałem problemów tak z 500 co jakiś czas musiałem odwiedzić serwis. Przeżył ze mną kilka ciekawych historii, np upadek do jeziora, ale to opowieść na innego posta.

W końcu przyszedł czas na kupno "pełnej klatki" i myśli o zmianie systemu na inna firmę. Przeliczyłem wszystkie koszty i ze względu na dużą ilość osprzętu do Sony (obiektywy, lampy, wyzwalacze) zostałem nadal przy tej marce. Miesiąc po premierze zakupiłem całkowicie nowy model A99 który był pierwszą lustrzanką pełno klatkową bez migawki. A500 został jako rezerwowy aparat i po ponad trzech latach użytkowania powoli przymierzam się do wymiany aparatu na najnowszy model Sony A99 II.

Po 10 latach użytkowania aparatów jednej marki stwierdzam, że wybór był słuszny.

Jakie są wasze opinie na temat tej marki i jakie aparaty używacie ??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz